poniedziałek, 27 kwietnia 2020

Ćwiczenia logopedyczne- zdania z głoską „sz”

Zdania z głoską „sz”
Zachowana czystość fonetyczna, brak głoski /r/:
  1. Miłosz to mąż Agnieszki
  2. Mateusz trzyma trzy wieszaki.
  3. Krzysztof trzyma w szopie szufelkę i szpadle.
  4. Maluszek szlocha w poduszkę.
  5. W szafie mieszka malutka myszka.
  6. Tadeusz uwielbia pasztet i pasztetową.
  7. W kieszeni trzymam muszelki i kasztany.
  8. Mam kaszel i nie poszłam do szkoły.
  9. Łukasz ma kaszel i nie poszedł do przedszkola.
  10. Mieszko mieszka na poddaszu.
  11. Agnieszka szlocha, bo boli ją szyja.
  12. Janusz szanuje szefa i szefową.
  13. Na krzewie kwitną malutkie kwiatuszki.
  14. Przed południem przyszły maluszki i popatrzyły na teatrzyk.
  15. Muszki i trzmiele wytrzymują na wietrze.
  16. Na koszuli mam wyszyty kwiatuszek.
  17. W szafie panuje miszmasz.
  18. Mój przyszły mąż ma na imię Leszek.
  19. Janusz przypadkiem wszedł w pokrzywy.
  20. Potrzebne mi przedmioty trzymam na wierzchu.
  21. Lekarz przebadał małą Urszulę.
  22. Trzylatek pokrzykuje na innego maluszka.
  23. Jutrzejsza pogoda uprzykrzy nam przelot do Budapesztu.
  24. Przytrzymasz mi koszulę i kapelusz?
  25. Łukasz przegląda szafę w poszukiwaniu szalika.
  26. Agnieszka przewietrzyła przedpokój.
  27. Moje kalosze przemokły.
  28. W szkole mamy przydatne przedmioty.
  29. Poprzekładałam przedmioty w szufladach szafki.
  30. Pod szafą trzymam trzy pluszowe myszki.
  31. Maluszek uwielbia pluszaki.
  32. Tomasz poszedł naprzód.
  33. Maluszki potrzebują wygodnych pieluszek.
  34. Potrzebny mi nóż! Na już!
  35. Janusz podał trzy przykłady przymiotników.
  36. Koszalinianie mieszkają w Koszalinie, a Olsztynianie w Olsztynie.
  37. Maluszek trzyma przytulankę.
  38. Łukasz przytula głowę do poduszki.
Zachowana czystość fonetyczna, obecna głoska /r/:
  1. Szklanki mają uszka i garnuszki też.
  2. Szymon otrzymał 3 grosze reszty.
  3. Idę do szkoły w szarych kaloszach.
  4. Myszka Mariusza szybko porusza uszkami.
  5. Trzymam okruszki dla ptaszków.
  6. W koszyku mam okruszki biszkoptów.
  7. Puszka groszku wylądowała w koszu, bo była przeterminowana.
  8. Ruchy naprzemienne to ruchy wykonywane na przemian.
  9. Janusz przekonuje Łukasza, by szybko maszerował.
  10. Trzy ptaszki patrzą na pokruszone biszkopty.
  11. Adam Małysz pałaszuje przepyszne pierożki.
  12. Tobiasz uprzątnął koszmarny bałagan w szufladach.
  13. Natasza krzywo patrzy na pietruszkę w gulaszu.
  14. Juliusz robi przymiarkę szortów i koszuli.
  15. Mam szare, sznurowane kalosze.
  16. Januszek robi przewroty w przód.
  17. Na najmniejszym paluszku mam szeroki bandaż.
  18. Szymek pokruszył mi biszkopty.
  19. Pieniążki trzymam w przedniej kieszeni szortów.
  20. Jutro przyjdę , przemaluję przedpokój i wywietrzę mieszkanie.
  21. Potrzebuję puszkę pysznego groszku.
  22. Trzy papużki latają przed ratuszem.
  23. Agnieszka od trzech dni przebywa w szpitalu, bo koszmarnie kaszle.
  24. W kufrze trzymam przepiękne kryształy.
  25. Kapelusze, szorty i bambosze przechowujemy w szafie.
  26. Krzysztof przetarł szybę szmatką.
  27. Tata przepytał Szymka z przyrody.
  28. Bartosz wykrzywił blaszkę.
  29. Mama kupiła jabłuszka potrzebne do szarlotki.
  30. Leszek przeszukuje szeroki korytarz.
  31. W koszyku przechowuję jabłuszka i gruszki.
  32. W garnuszku przygotowuję kaszę na gulasz.
  33. Potrzebuję trzy bilety do ratusza.
  34. Mam naszykowane przybory szkolne.
  35. Przedszkolny korytarz przemalowali na szaro.
  36. Mama przypomniała mi o jutrzejszym marszu.
  37. Mateusz przeprasza Agnieszkę, bo przypadkiem krzyknął.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz